Körförbud!!

Jaha, då va brsiktningen klar och de vart körförbud! Han kolla igenom allt, åkte in där man kollar under bilen. Helt plötsligt säger han: Du, den här får du inte köra mer. Kom ska du får se. Jag som typ har noll koll på bilar går under där och tittar på de han pekar på..hm.. såg inte mkt, men tillslut såg jag slangen. Shit den va verkligen bruten. Så sa han de, hade du fått tvärbromsa så hade du bara fortsatt framåt. Jaha ok. Så då va de bara att försöka fixa körning så jag kom hem. Ringde U och snäll som hon är så kom hon och hämta mig. Sen sa han besiktningsmannen att jag helst skulle ta bilen därifrån så fort som möjligt för de fanns en risk att om den stog kvar där under natten så kunde den ha blivit vandaliserad. Jaha tänkte jag. Pappa är inte hemma, han är på Lanzarote. Jani på dominikanska och Sannas sambo i sthlm. Shit va f-n gör jag då?? Så sa han att jag kunde ju alltid ringa bärgarn. Jaha och vad kostar det? Men men, kom därifrån tillslut. Åkte hem till mor och gick ut me Loppan. Sen fick jag ringa runt lite och tillslut får jag tag på en kille som känner en som har bilsläp som kan fixa de åt mig. Tackar för de! Så nu står bilen hos mor och far. Men allvarligt. Första gången jag besiktar en bil, så får den körförbud. Den där bilen och jag har ju en historia ihop. Har kört den till Sandviken för några år sen och helt plötsligt lägger bilen av och den är död.  Efter det fick dom lov att byta motor i bilen. Hahaha. Ska nog inte ha något mer med den bilen att göra tror jag..=)
Och inte nog med detta, så kommer jag hem och ser att katten blöder från tassen. men va ända in i .... då har kattens klo, själva skalet vridigt sig åt sidan. Tänkte att nu får de f-n räcka för idag. men han verkar inte ha ont i alla fall, så jag får väl vänta och se om han själv lyckas ta bort den, annars får man väl ta en tripp till veterinären på måndag. Försökte klippa bort lite av klon, fick bort lite, men han va inte så sugen på de. Så nu får de vara. Han går ju på den som vanligt, haltar inte eller nå sånt och busar på som vanligt.
Det var min dag i korthet. Fii f-n, får hoppas på en bättre dag i morron.

kram och sov gott!

Kommentarer
Postat av: Tania

Men åååå va typiskt med bilen. HATA bilar!! :-D

2009-03-01 @ 11:21:07
URL: http://tanttania.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hahaha fan vad jag garvade...kunde inte hålla mig till slut. Lite komiskt var det :) Eller vad säger du???

2009-03-01 @ 17:42:48
Postat av: Miia

Jo så här i efterhand så var de ju ganska komiskt!! Jag skratta ju lika mkt som du i telefon när jag pratade med dig..=)

2009-03-01 @ 18:15:53
URL: http://http:/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0