Lördag

Då var det lördag. Efter jobbet ska jag hem till min mor & far. Mamma ska göra köttfärspiroger i dag =) Mina absoluta favoriter. Sa till mamma, jag kommer direkt efter jobbet.=) Sen har jag inte mkt mer planerat. Får se om de blir en lika lugn kväll som de vart i går eller om jag tar en sväng förbi min vän.

Pratade lite med vännen igår. Hon va lite ledsen. Jag är sååå trött på hennes s.k karl, de vet hon om..=) Men .. han är så elak, säger dumma saker. Varför kan han bara inte respektera henne? Har sagt till henne att hon ska flytta i från honom, men det är inte så lätt, jag vet. Men hans attityd.. shit. Om vi säger så här, han vill att hon ska vara hans hembiträde, de är helt sjukt. Hon ska göra ALLT, och då menar jag verkligen allt som har med hushåll och div grejer att göra, medans han sitter och påpekar vad hon inte gjort och borde göra. Han gör verkligen ingenting!! Visst han jobbar och hon är arbetslös, men självklart är man arbetslös ( hon har inte varit det hela tiden ) så kan man ju göra lite mer än den andra eftersom den andra jobbar, självklart. Det fattar jag med, men kan man inte göra lite själv ändå fast man har ett jobb?  Men sen kan han komma hem och säga, varför har du inte gjort detta? Fast hela huset är rent och städat, då kan de va en liten grej som att varför har du inte gjort rent micron. Men gör de själv då för *** !!!  Fattar ni? Låter det inte sjukt?? Detta är bara en liten del av allt.

Min vän detta är till dig: Jag önskar att du kan förstå att det finns en man där ute för dig som respekterar dig och tar dig för den du är! Och allt du gör, han skulle uppskatta det till max!  Denna karl som du har nu, han respekterar dig inte! Han trycker bara ner dig och uppskattar inte dig och allt du gör för honom. Jag har sagt det till dig många gånger och jag säger det inte för att va elak, de vet du! Du vet att det bara är att ringa när som helst på dygnet om du vill prata eller ha en plats att sova på, om du vill komma ifrån. Löv u!
Så de va de... önskar att de va mer jag kunde göra. Kanske är det lätt för mig att säga när jag är singel, men man ska inte låta sig bli nedtryckt! Man måste säga ifrån.  Nu har jag nog fått ur mig allt...

Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0