Tisdag

Sitter på jobbet, har lite tråkigt. Har kollat runt lite på nätet efter något nytt kul till hemmet. De finns ju en hel del kan man säga. Inte bra å hitta massa snyggt, inte för plånboken i allafall.

Ikväll efter jobbet ska jag hem till Sanna och hämta hennes cykel. Hon är så snäll, min cykel den är hemma, fastlåst i cykelstället, med halva nyckeln i extra låset. Smart Mia va?! Det enda sättet att få bort låset är vinkelslip. Men hur pinsamt är inte de? Stå med en vinkelslip och ta bort låset?? Folk lär ju tro att jag snor cykeln..=) Men de blir så dyrt och åka buss fram å tebax till jobbet, det är ju ändå 44:- om dan. Så då löser jag det så att jag lånar Sannas cykel ett tag, tror inte att hon cyklar så mkt nu. Så vinkelslipen får vänta..=)

På söndag kommer det ett odjur hem till mig. Syrrans katt Zigge. En riktig kaxig katt vill jag lova, han är 7 månader nu tror jag, så jag vet inte om kaxigheten hör till åldern. Alltså, som min syster sa, han måste tro att han är mkt större än vad han är hahaha. Han är speciell. Hade honom för 2 månader sen kanske, han kommer smygandes på ryggstödet på soffan (han tror att han är osynlig), sen rätt var de är, så får man sig en smäll i huvudet. Inte med klorna då men ändå hahaha. Fast man kan inte bli arg, kanske borde blivit de men jag börja skratta hysteriskt. Blev nog lite chockad..=)
Nä men de ska bli trevligt med ltie sällskap i 2 veckor. Den enda nackdelen med katter är den där hemska kattlådan. 
Jag kommer med updates när han kommer hem till mig..Kan ju bli några roliga historier med Zigge i huset..=)

Kramar

Kommentarer
Postat av: Piia

hehe ja du lär få det kul. Vet inte om kastreringen gjorde att han har nå hormonrubbningar i kroppen. Men fan vad tokig jag kan bli på han ibland! Visa pekfingret åt han...det räcker oftast om han börjar stödda sig. hihi

2009-02-17 @ 22:59:05
Postat av: Miia

Han är ju som han är den där herrn...=)

2009-02-18 @ 11:27:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0